luni, 10 septembrie 2012

supă de roşii proaspete

Dacă tot m-am plimbat pe la ţară era mare păcat să nu experimentez o supă de roşii sută la sută naturală şi uşor aromată cu busuioc proaspăt. 

Aşadar, pentru minunata licoare, am cules cu nesaţ cam 2 kilograme de roşii de diverse mărimi şi "grăsimi". Am avut tot din grădină ceapă, usturoi şi un ardei roşu şi cărnos. Am pus la călit cubuleţele de ceapă şi ardei, iar mai la urmă pentru un minuţel vreo 2-3 căţei de usturoi. După care am zvârlit în oală roşiile tăiate mărunt. Am lăsat la fiert până s-au făcut pastă, am potrivit supica astfel rezultată de sare şi piper, după care am strecurat-o. 

Dacă aş fi fost acasă, probabil aş fi pasat-o, dar acolo nu am avut pasator, deci am strecurat-o cât de bine am putut şi am aruncat în zeama mirabolantă câteva frunzuliţe proaspete de busuioc spălat şi zvântat. Şi bine am făcut! A ieşit o minunăţie care nu mai are nevoie de laude şi onoruri. Merită păpată simplu, cu crutoane aurite în unt de casă sau stropită cu ulei de măsline. 

Şi dacă în copilărie duşmăneam supa de roşii, ei bine, acum o ador, prin urmare, am mai testat şi o variantă americană, pe care o găsiţi aici. Dovada e poza cu reţeta de mai sus. Din păcate, culoarea nici nu se compară cu cea a supei din roşii de grădină. Se vede, nu-i aşa? Din fericire, la această supă am păstrat pulpa şi am pasat-o cât de cât. A fost foarte bună la gust, dar am ştiut că la capitolul vitamine nu stă prea roz. Şi totuşi... Enjoy!

2 comentarii:

Cosmin spunea...

Foarte buna reteta ! MUltumim.

Diana spunea...

S-aveti pofta!

Trimiteți un comentariu