marți, 5 iunie 2012

Kurt Vonnegut - Leagănul pisicii

sursa foto
Dacă în ultima vreme am făcut o pasiune pentru Kurt Vonnegut, astăzi vă povestesc puțin despre Leagănul pisicii, o carte pe cât de satirică, pe atât de morbidă. 

Pe lângă faptul că ne demonstrează cu deosebită ușurință modul în care simpla invenție a unui savant odată scăpată de sub control aduce cu ea apocalipsa altfel decât o știm noi, romanul ne transmite un mesaj simplu: omenirea nu cunoaște parcă decât ritualul distrugerii. Romanul parcurge etapele prin care lumea se pierde din pricina slăbiciunilor omului simplu odată ajuns în fața momentului care-i poate îndeplini cea mai arzătoare dorință. E dureros să constați cât de mult afectează simpla prezență umană binele unei lumi întregi... 

Pe undeva pe la mijlocul cărții m-am simțit parcă în romanul Concert din muzică de Bach al cunoscutei H.P. Bengescu. Personajele ciudate își joacă rolul decisiv  stimulate de puterea pe care invenția unui tip de gheață ce împietrește totul în jur o exercită asupra egoului lor. 

Avem un jurnalist, un savant mort, un pitic, o lungană, un tânăr pierdut și regăsit, o lume utopică, per total, toate ingredientele unui roman de succes. Enjoy!

2 comentarii:

Kadia spunea...

buna! Imi pare tare bine ca ti-am descoperit blogul :) Si mie imi place Kurt Vonnegut, dar inca n-am apucat sa citesc Leaganul pisicii, insa acum sunt chiar si mai curioasa!

Diana spunea...

buna! şi mie îmi pare bine că ai trecut pe aici! stai pe aproape pentru că următoarele cărţi pe care le voi posta vor fi de acelaşi autor.

Trimiteți un comentariu