duminică, 23 decembrie 2012

budincă de crăciun




Anul ăsta am început cam târziu pregătirile pentru Crăciun şi nu am reuşit să fac budinca promisă decât astăzi. Trebuie să recunosc că, deşi nu e complicată, mi s-a părut migăloasă. Sunt multe etape şi cam trebuie să fii mereu cu ochii pe ea. Am fost surprinsă când am citit reţeta de faptul că se fierbe, nu se coace. Cum v-am mai spus aici, am găsit reţeta asta în revista Goodfood şi a ieşit exact ca în poză. 

Aveţi nevoie de:
250 gr de curmale cumpăraţi din cele fără sâmburi, vă va fi mult mai uşor să lucraţi cu ele, mai ales că trebuie tocate grosier. 
100 gr stafide eu am făcut un mix de stafide, merişoare şi 2 linguri dintr-un amestec de coji de citrice cu miere, făcut de mine
150 ml lapte
150 ml coniac sau rom am folosit rom
140 gr unt - plus extra pentru uns am folosit unt nesărat
50 gr zahăr brun
2 ouă mari
175 gr făină amestecată cu 1/2 linguriţă praf de copt
1 linguriţă amestec de condimente pentru prăjituri eu nu am avut aşa ceva, dar am pus foarte puţină scorţisoară
coaja rasă de la o portocală am adăugat suficient deja la mixul de stafide şi merişoare, deci n-am mai dezbrăcat încă o portocală.

Reţeta din Goodfood zice că trebuie să fierbeţi cam 5 minute laptele cu romul/coniacul şi cu fructele uscate. Nu vă faceţi griji daca se îngroaşă. După ce a fiert, lăsaţi la răcit. Separat mixaţi untul cu zahărul până devine o compoziţie pufoasă. Adăugaţi pe rând ouăle şi amestecaţi bine până se omogenizează. La sfârşit, puneţi şi făina, mixul de fructe uscate, un praf de sare şi amestecaţi totul cu o spatulă. 

Trebuie să ştiţi că pentru această reţetă trebuie să aveţi un vas de budincă sau de tort care să şi reziste la temperaturi ridicate. Eu am avut un vas termorezistent pe care l-am cumpărat acum ceva ani de la Billa, tot în perioada Crăciunului. Făcea parte din ofertele acelea pe care le au în perioada sărbătorilor care presupun adunatul şi lipitul de puncte. 

Am să pun mai jos un filmuleţ ca sa vedeţi exact cum trebuie să fierbeţi budinca, dar în mare, ideea e că trebuie să ungeţi forma de budincă cu unt, după care să puneţi compoziţia de mai sus în formă, să aşezaţi deasupra ei un capac din foaie de copt pe care să-l presaţi bine peste budincă, apoi să acoperiţi vasul cu o folie de aluminiu ca să fie cât mai etanş. Puneţi o oală cu apă la foc. Trebuie să fie o oală în care să încapă forma de budincă pe care puteţi să o şi puneţi în oală. Lăsaţi la fiert cam 2 ore şi jumătate. Verificaţi tot timpul nivelul apei. Vasul de budincă trebuie să fie până la jumătate în apă. Când apa dă în clocot, acoperiţi oala cu un capac şi lăsaţi la fiert. După cele 2 ore şi jumătate verificaţi cu o scobitoare dacă budinca este gata. Dacă scobitoare e curată, atunci budinca e gata. Dacă nu, o mai lăsaţi 15 minute la fiert. 

Eu încă nu am gustat-o, dar de ieşit, a ieşit ca în poză. O să revin cu veşti despre gust mâine, acum nu mai am poftă decât de somn. 

Iată şi un filmuleţ cu o altă reţetă de budincă ca să vă faceţi o idee de cum ar trebui făcută, mai ales la partea cu fiertul.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu