luni, 21 ianuarie 2013

Oscar şi tanti roz


E o carte de o zi, se citeşte pe nerăsuflate pentru că e foarte scurtă şi te ţine lipită de ea de parcă n-ar mai fi mâine. Sincer, e păcat să pierdeţi aşa o minune pentru că dacă i se oferă suficientă atenţie vă poate schimba modul de a privi viaţa. Pe mine m-a înseninat şi m-a făcut să zâmbesc. 

Oscar e un copil de 10 ani, muribund, care-şi petrece ultimele zile din viaţă într-un spital înconjurat de alţi prieteni de suferinţă, medici şi asistente printre care şi Tanti Roz. Supranumită astfel din pricina culorii uniformei, Tanti Roz reuşeşte să-i ofere micului Oscar o altă perspectivă asupra ultimelor sale zile viaţă. Îl sfătuieşte să trăiască fiecare zi ca şi cum ar reprezenta 10 ani de viaţă. Prin urmare, Oscar trece prin toate momentele cruciale ale unei vieţi de adult: se îndrăgosteşte, se căsătoreşte, e fericit, trece chiar şi prin criza celor 40 de ani şi în cele din urmă părăseşte lumea cu zâmbetul pe buze. 

E o carte cu multe sentimente pozitive. Deşi bolnav, Oscar nu e răzbunător. În scrisorile sale către Dumnezeu, vorbeşte cu o sinceritate pe care, din păcate, o regăsim rar în viaţa adultă, e atât de inteligent şi atât de simpatic încât cu greu rezişti tentaţiei de a vărsa câteva lacrimi. 

Nu pot decât să vă recomand cartea asta cu sufletul deschis. Ne îndeamnă pur şi simplu să alegem mai bine, să credem mai mult şi să sperăm întotdeauna. 

Am început să mă obişnuiesc cu stilul lui Eric-Emmanuel Schmitt, îmi oferă mult confort psihic. De fiecare dată când termin câte una din cărţile lui parcă mă despart de un prieten bun. 

2 comentarii:

Tomata spunea...

asta e una dintre cele 5 carti preferate ale mele :)

diana spunea...

se pare că suntem pe aceeaşi lungime de undă, la citit cel puţin. :) Care sunt celelalte 4? Poate imi recomanzi ceva bun de citit...

Trimiteți un comentariu