vineri, 8 iunie 2012

Lapte de soia homemade

V-am mai spus că am cam renunţat la laptele de vacă şi mai ales la cel din supermarket. Am început să folosesc laptele de soia cam în orice: aluaturi, cafea, biscuiţi. Din păcate, nu sunt foarte încântată de etichetele acestui produs aşa că am început să studiez puţin cum şi cât ar dura să-mi fac eu acasă. Am găsit o reţetă foarte bună şi uşor de făcut în cartea Elenei Pridie "Reţete pentru sănătatea noastră", luată cu împrumut de la sora mea.

Reţeta zice aşa:

1 cană soia boabe
2,5 l apă 
2-3 linguri miere
arome

Soia se pune la înmuiat 12-24 ore. Se scurge de apa în care a stat, se pasează în blender cu o cană de apă din total de 2,5 l. Compoziţia se pune apoi la fiert într-o oală mare de 5-6 l, deoarece laptele se umflă şi face multă spumă, şi se adaugă restul de apă până la 2,5 l. Din momentul fierberii, se lasă 30 minute, după care lichidul se strecoară printr-un tifon. Laptele obţinut are gust fad, deci vor fi necesare nişte arome: vanilie, scorţişoară. Adăugaţi miere atunci când serviţi. Este foarte sănătos şi foarte bun. Merge de minune cu banane. 

Eu am cumpărat acum ceva vreme o punguţă de 500 de gr de soia boabe cu vreo 3,5 lei. Am folosit pentru 2 l de lapte cam 200 de grame de soia boabe. În afară de faptul că boabele de soia trebuie puse la înmuiat cam 24 de ore, reţeta nu ia mult timp, iar laptele cu banane şi miere e un deliciu. 

1 comentarii:

eliza spunea...

lapte de soia la un pret bun 400g-4 litri gasiti aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1296&denumire=Lapte_praf_Soia_400g

Trimiteți un comentariu