sâmbătă, 23 martie 2013

Milarepa


Eric Emmanuel Schmitt a scris Milarepa în 1997, aveam pe atunci 16 ani, dacă bine calculez. Îmi pare rău că mi-a trebuit încă pe atât să ajung să citesc această cărticică de doar 63 de pagini. 

Despre Milarepa se ştie că a fost unul dintre cei mai mari yoghini şi poeţi ai Tibetului. Volumul de faţă ne poveşteşte drumul acestuia spre iluminare, etapele transformării sale într-un adevărat  bodhisattva. 

Milarepa se naşte într-o familie prosperă, însă după moartea părinţilor ajunge la mila unchiului său. Acesta din urmă îşi însuşeşte fără vreo urmă de regret toată averea fratelui său mort şi-i tratează pe Milarepa, pe sora acestuia şi pe mama sa ca pe nişte servitori. Ajuns la vârsta maturităţii, Milarepa încearcă să-şi ceară averea înapoi, dar unchiul său îl refuză. La îndemnul mamei sale, pleacă de acasă şi caută să înveţe tainele magiei pentru a se răzbuna, ceea ce şi reuşeşte câţiva ani mai târziu, când la nunta unuia dintre verii săi, Milarepa asmute o furtună ce le distruge casa, ucigând toţi mesenii, cu excepţia unchiului şi mătuşii. Sătenii încearcă să-şi răzbune morţii, dar Milarepa trimite o altă furtună care le distruge ogoarele îmbelşugate. 

În cele din urmă Milarepa se căieşte, înţelege că răzbunarea lui nu a fost un gest sănătos şi pleacă în căutarea unui lama, ajungând să fie ucenicul lui Marpa Lotsawa. 

Tind să cred tot mai mult că stilul lui Eric-Emmanuel Schmitt seamănă cu cel al lui Paolo Coehlo, pe care din păcate l-am cam abandonat în ultima vreme. La început îl cumpăram la fiecare nouă apariţie, dar pe parcurs mi-am pierdut interesul. Sper să nu mi se întâmple acelaşi lucru şi cu E.E. Schmitt. 

Următoarea carte despre care am să vă povestesc este Evanghelia după Pilat, tot Eric Emmanuel Schmitt, după care cred că am să fac o pauză sau ştiu şi eu, poate că nu....  

3 comentarii:

MissBodescu spunea...

Sa stii ca ai nimerit bine perioada, cica Evanghelia dupa Pilat se citeste inainte de Pasti :) Sunt curioasa daca iti va placea :) Eu am citit-o in aceeasi perioada, acum 3 sau 4 ani...

Diana spunea...

Sa stii ca pana acum nu m-a dezamagit autorul asta. Revin cu impresii cand termin cartea.

Mirela spunea...

Draguta cartea, dar privind alte texte ale sale stiu ca poate mai mult.

Trimiteți un comentariu