marți, 5 martie 2013

nigel slater and THE banana cake


sursa foto

Săptămâna trecută am ronţăit mult prea multe dulciuri. Pentru că a fost ziua mea şi pentru că am sărbătorit-o aproape jumătate de săptămână, am copt întruna un chec cu banane şi ciocolată neagră. Ştiu că pledez continuu pentru eliminarea totală a dulciurilor din alimentaţie. Şi am mare dreptate pentru că am simţit pe propria mea piele rezultatele mâncatului aiurea şi a consumului mare de zahăr. Şi aici nu mă refer la kilograme. Slăbesc în continuare fără prea mare efort. Mănânc corect. Mă hidratez corect. Doar că am scăpări blânde din an în paşti. Cum a fost şi de ziua mea. Am exagerat puţin în sensul că m-am întins pe o perioadă mai mare de timp cu ronţăieli inutile. Mâncând dulciuri în fiecare zi timp de aproape o săptămână mi-a dat peste cap întreg procesul digestiv. În plus, am început din nou să simt nevoia de dulce ceea ce nu e decât efectul de dependenţă dat de zahăr. M-am împăcat totuşi cu ideea că ziua mea nu a fost decât o excepţie, cât despre reţetă merită încercată la o ocazie. Merge de minune la o cafea sau un ceai între prieteni. 

Aveţi mai jos reţeta de banana cake cu zahăr muscavado şi ciocolată neagră a celebrului Nigel Slater şi emisiunea în care se delectează cu această minunăţie.   

  • 175g unt nesărat 
  • 175g zahăr muscavado 
  • 2 ouă
  • 175g făină + praf de copt
  • 2 banane coapte 
  • extract de vanilie
  • 175g ciocolată neagră

Amestecaţi untul cu zahărul muscavado până se transformă într-o cremă pufoasă de culoarea cafelei. Adăugaţi ouăle pe rând. Apoi adăugaţi făina amestecată în prealabil cu praful de copt. Curăţaţi bananele şi pasaţi-le, după care le puteţi încorpora în mixul de unt, zahăr, ouă şi făină. În final, adăugaţi şi ciocolată tăiată mărunt. Coaceţi în cuptor timp de 45 minute - 1 oră. 


Dacă aveţi poftă urmăriţi toată emisiunea, dacă nu, reţeta de banana cake se află chiar spre final. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu