marți, 22 ianuarie 2013

salată de iarnă



Îl urmăream zilele trecute pe celebrul Nigel Slater care se distra de zor făcând o salată cronţănitoare şi bine mirositoare (aşa părea cel puţin). Am găsit din pură întâmplare nişte fenicul într-un magazin şi cum n-am mai mâncat în viaţa mea aşa ceva (exceptând ceaiul de fenicul care este şi preferatul meu), am cumpărat un bulb gras şi frumos. L-am cumpărat tocmai ca să-l încerc crud, în reţeta lui Nigel Slater care preciza şi folosirea de varză roşie din care eu nu am avut, aşa că am folosit din cea normală şi rău n-am făcut.

Aveţi nevoie de:
  • un bulb de fenicul
  • o jumătate de varză roşie medie (cum vă spuneam mai sus eu am folosit din cea normală)
  • vreo 8 nuci
  • 2 tupini de ţelină (găsiţi prin pieţe)
  • 1 măr verde mare (eu am avut galben)
  • 100 gr brânză cu mucegai albastru (Nigel Slater a folosit Stilton)
  • 1 linguriţă de oţet din vin roşu
  • 1 linguriţă de muştar Dijon
  • 1 linguriţă de ulei de nucă (eu am avut ulei de susan)
  • puţină sare
Tăiaţi feniculul, mărul şi varza în făşii cât mai subţiri. Mărul îl stropiţi cu sucul de lămâie ca să nu se înnegrească. Nucile le puteţi coace puţin cât să-şi mai deschidă aroma, după care le puteţi zdrobi peste salată. Într-un bol amestecaţi oţetul, muştarul, sarea şi uleiul de nucă. Presăraţi peste salată mixul obţinut şi bucăţi consistente de brânză. Serviţi la ceas de seară cu cineva drag alături! Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu